ASP w Warszawie - UCZELNIA RÓWNYCH SZANS
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich ASP w Warszawie – UCZELNIA RÓWNYCH SZANS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Osi Priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Nr umowy POWR.03.05.00-00-A026/21.
Celem projektu jest poprawa dostępności Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie/ASP dla osób z niepełnosprawnościami (studentów, doktorantów i pracowników) dzięki realizacji kompleksowych działań mających na celu likwidację barier w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym.
Dofinansowanie projektu z UE: 953 411,78 PLN
ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIA
- Dokumenty rekrutacyjne, wymagane na etapie rekrutacji do projektu, stanowią załączniki do Regulaminu Rekrutacji uczestnictwa w projekcie
- Przy czym, składają zgłoszenia w formie papierowej (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „UCZELNIA RÓWNYCH SZANS”) osobiście, we właściwym miejscowo Dziekanacie ASP w Warszawie – w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy biura, tj. 08:00 do 16:00.
- Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „UCZELNIA RÓWNYCH SZANS”) można przesłać za pośrednictwem poczty międzywydziałowej na adres: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 5 00-068 Warszawa, parter – pokój nr 0.23.
- 12.10.2022 r. (środa) – dla szkolenia kadry administracyjnej
- 19.10.2022 r. (środa) – dla kadry dydaktycznej
- dla kadry zarządzającej mija 14 listopada 2022 r. (poniedziałek)
Podstawowe szkolenie podnoszące świadomość niepełnosprawności: dla kadry dydaktycznej
(13 os. x 2 dni x 8 godz.)
ZAGADNIENIA NA SZKOLENIU:
- Różnorodność możliwości fizycznych, sensorycznych i umysłowych użytkowników przestrzeni/produktów/ usług: osoby z niepełnosprawnością wzroku; osoby z niepełnosprawnością słuchu; osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu; osoby z niepełnosprawnością intelektualną; osoby ze spektrum autyzmu; seniorzy i seniorki; rodzice i opiekunowie z małymi dziećmi.
- Terminologia niedyskryminująca i savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Niwelowanie barier funkcjonowania społecznego osób z ograniczeniem sprawności: mechanizm racjonalnych usprawnień.
- Projektowanie uniwersalne geneza, osiem zasad, łańcuch dostępności, dobre praktyki.
- Osoby ze spektrum autyzmu (ASD) na uczelni wyższej.
- Potrzeby osób z zaburzeniami psychicznymi komunikacja i wsparcie edukacyjne.
- W jaki sposób reagować na nietypowe zachowania osób z zaburzeniami psychicznymi?
- Narzędzia przeznaczone dla osób korzystających z alternatywnych form komunikacji.
- Dobre praktyki w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością korzystającymi z technologii wspomagającej i AAC.
EFEKTY KSZTAŁCENIA – uczestnik szkolenia:
- Posiądzie kompleksową wiedzę na temat projektowania uniwersalnego.
- Posiądzie bazową wiedzę na temat kwestii niepełnosprawności.
- Pozna specyfikę różnych typów niepełnosprawności.
- Będzie potrafił stosować terminologię niedyskryminującą i stosownie zachowywać się wobec osób z różnymi typami niepełnosprawności.
- Poszerzy wiedzę w zakresie kluczowych aktów prawnych regulujących kwestie dostępności i projektowania uniwersalnego.
- Pozna narzędzia służące niwelowaniu barier przestrzennych, cyfrowych i komunikacyjnych.
- Będzie potrafił przeprowadzić bezpieczną ewakuację osób z niepełnosprawnościami.
- Będzie potrafił budować i publikować dostępną informację na różnych nośnikach.
- Nabędzie umiejętność dostosowania narzędzi IT (komputerów, stron www, aplikacji) do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności.
- Będzie potrafił dostosować formy wsparcia informacyjnego do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności.
(30 os. x 2 dni x 8 godz)
ZAGADNIENIA NA SZKOLENIU:
- Różnorodność możliwości fizycznych, sensorycznych i umysłowych użytkowników przestrzeni/produktów/ usług: osoby z niepełnosprawnością wzroku; osoby z niepełnosprawnością słuchu; osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu; osoby z niepełnosprawnością intelektualną; osoby ze spektrum autyzmu; seniorzy i seniorki; rodzice i opiekunowie z małymi dziećmi.
- Terminologia niedyskryminująca i savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Niwelowanie barier funkcjonowania społecznego osób z ograniczeniem sprawności: mechanizm racjonalnych usprawnień.
- Projektowanie uniwersalne geneza, osiem zasad, łańcuch dostępności, dobre praktyki.
EFEKTY KSZTAŁCENIA – uczestnik szkolenia:
- Posiądzie kompleksową wiedzę na temat projektowania uniwersalnego.
- Posiądzie bazową wiedzę na temat kwestii niepełnosprawności.
- Pozna specyfikę różnych typów niepełnosprawności.
- Będzie potrafił stosować terminologię niedyskryminującą i stosownie zachowywać się wobec osób z różnymi typami niepełnosprawności.
- Poszerzy wiedzę w zakresie kluczowych aktów prawnych regulujących kwestie dostępności i projektowania uniwersalnego.
- Pozna narzędzia służące niwelowaniu barier przestrzennych, cyfrowych i komunikacyjnych.
- Będzie potrafił budować proces projektowania włączającego.
- Będzie potrafił dostosować formy wsparcia informacyjnego do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności.
Podstawowe szkolenie podnoszące świadomość niepełnosprawności: dla kadry zarządzającej
(16 os. x 2 dni x 8 godz.)
ZAGADNIENIA NA SZKOLENIU:
- Różnorodność możliwości fizycznych, sensorycznych i umysłowych użytkowników przestrzeni/produktów/ usług: osoby z niepełnosprawnością wzroku; osoby z niepełnosprawnością słuchu; osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu; osoby z niepełnosprawnością intelektualną; osoby ze spektrum autyzmu; seniorzy i seniorki; rodzice i opiekunowie z małymi dziećmi.
- Terminologia niedyskryminująca i savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Niwelowanie barier funkcjonowania społecznego osób z ograniczeniem sprawności: mechanizm racjonalnych usprawnień.
- Projektowanie uniwersalne geneza, osiem zasad, łańcuch dostępności, dobre praktyki.
EFEKTY KSZTAŁCENIA – uczestnik szkolenia:
- Posiądzie kompleksową wiedzę na temat projektowania uniwersalnego.
- Posiądzie bazową wiedzę na temat kwestii niepełnosprawności.
- Pozna specyfikę różnych typów niepełnosprawności.
- Będzie potrafił stosować terminologię niedyskryminującą i stosownie zachowywać się wobec osób z różnymi typami niepełnosprawności.
- Poszerzy wiedzę w zakresie kluczowych aktów prawnych regulujących kwestie dostępności i projektowania uniwersalnego.
- Pozna narzędzia służące niwelowaniu barier przestrzennych, cyfrowych i komunikacyjnych.
- Będzie potrafił budować proces projektowania włączającego.
- Będzie potrafił dostosować formy wsparcia informacyjnego do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności.
Zaawansowane szkolenia dot. niepełnosprawności: szkolenie z dostosowania materiałów rekrutacyjnych dla kadry administracyjnej
(30 os. x 2 dni x 8 godz.)
ZAGADNIENIA NA SZKOLENIU:
- Formaty plików dostępnych i niedostępnych dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Tworzenie dostępnych dokumentów w programie Microsoft Word.
- Tworzenie dostępnych prezentacji multimedialnych.
- Oznaczenie grafiki w dostępny sposób dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Tworzenie dostępnego pliku pdf.
- Dobre praktykach w tworzeniu dokumentów.
- Formaty pracy z dokumentem osób z niepełnosprawnością wzroku.
Efekty szkolenia – uczestnik szkolenia:
- Pogłębi wiedzę nt. narzędzi służących niwelowaniu barier przestrzennych, cyfrowych i komunikacyjnych.
- Będzie potrafił stosować w praktyce zaawansowane formy wsparcia informacyjnego do potrzeb osób z różnymi typami niepełnosprawności.
- Będzie znał formaty plików dostępnych i niedostępnych dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Będzie potrafił tworzyć dostępne dokumenty w programie Microsoft Word oraz dostępne pliki PDF.
- Będzie potrafił tworzyć opisy alternatywne dla obiektów graficznych.
- Będzie rozumiał sposób posługiwania się plikiem przez osoby niepełnosprawnością wzroku i znał dobre praktyki tworzenia dostępnych dokumentów.
Zaawansowane szkolenia dot. niepełnosprawności: szkolenie z dostosowania materiałów dydaktycznych (w tym e-learningu) dla kadry dydaktycznej
(13 os. x 2 dni x 8 godz.)
ZAGADNIENIA NA SZKOLENIU:
- Przygotowywanie materiałów (prezentacji, tekstów, ćwiczeń) dla osób z niepełnosprawnościami (gł. sensorycznymi).
- Zapoznanie się ze specjalistycznym sprzętem i oprogramowaniem używanym przez osoby z niepełnosprawnościami (gł. wzroku) do obsługi komputera oraz odczytywania materiałów drukowanych.
- Prezentacja form wsparcia pozatechnologicznego, których znajomość umożliwi trafną ocenę potrzeb zgłaszającej się osoby z niepełnosprawnością oraz możliwe formy udzielanego jej wsparcia.
EFEKTY KSZTAŁCENIA – uczestnik szkolenia:
- Pogłębi wiedzę na temat narzędzi służących niwelowaniu barier cyfrowych i komunikacyjnych.